Americký zabiják, Vince Flynn

Rapp si promítl poslední tři roky. Všechny ty bezesné noci, kdy toužil po příležitosti potkat aspoň jednoho ze strůjců útoku na Pan Am 103. Kdy se dopodrobna představoval, jak by s nimi naložil. A teď muž, který jim dodával plastické výbušniny, vojenské roznětky a detonátory, seděl na dohled od něj. Rapp čekal dost dlouho. Když si člověk uvědomí, že stojí na začátku té nejlepší cesty, měl by se po ní vydat.

Americký zabiják je tak "trochu" něco jiného, než normálně čtu. Vlastně bych škrtla to trochu a nahradila ho slovem úplně. Jedná se totiž o thriller se špionážního prostředí. A pokud navštěvujete můj blog pravidelně, určitě jste zaznamenali, že tohle není můj oběžný okruh knih, které čtu.

Kniha měla hodně pomalý rozjezd. Nebudu popírat, že párkrát jsem zaváhala, jestli jsem zvolila správně, když jsem si vybrala tuhle knihu, ale naštěstí jsem Zabijáka neodložila a pokračovala dál. Velmi rychle se totiž všechno začalo pořádně rozjíždět a já se přistihla, jak zuřivě přetáčím stránky a doslova hltám každé písmenko. 

Děj knihy je bezesporu trochu kontroverzní. Hlavní hrdinou je mladík Mitch Rapp, kterému po smrti jeho středoškolské lásky otupěly všechny smysly a on je schopný se soustředit jen na jedno - na odplatu. Díky tomu se dostane do tajného programu americké vlády a podstoupí zničující výcvik jen proto, aby se z něj stala nebezpečná zbraň - americký zabiják. 

Během knihy se dočkáme několika vražd, ale i několika bizardních a svým způsobem i úsměvných situací. V tomhle ohledu se určitě nejedná o knihu, která by sedla každému.

Mitch Rapp je klasický antihrdina - je to přesně ten knižní hrdina, kterého byste za normálních okolností nenáviděli až do morku kostí, Jenže to kouzlo antihrdinů funguje i v tomto případě - udělejte z něj hlavní postavu a místo toho, abyste ho nenáviděli, ho začnete brzy milovat (a každou knihu víc a víc).

Pokud vám Mitch sedne, věřte, že mám pro vás dobrou zprávu - tahle série má dohromady čtrnáct dílů. A i když by se mohlo zdát, že dějové linky budou brzy vyčerpány, nemusíte se bát - Vince Flynn vás v každém díle zaskočí něčím jiným a něčím, co byste v žádném případě nečekali.

Tak je tomu i u Amerického zabijáka - je to geniální propojení špionážního thrilleru a vysoké politiky. Opatrně nenašlapujete jen mezi teroristy, ale napínavé a nečekané zvraty se odehrávají i v zákulisí. A všechno dohromady funguje. Na jedničku.

Za mě si tato kniha vysloužila čtyři hvězdičky - a to hlavně díky pomalému rozjezdu, ale také kvůli tomu, že si chci nechat nějaké hvězdičky v záloze pro další díly. Tuhle knihu (a vlastně i celou sérii) bych rozhodně doporučila všem, kteří vyhledávají napětí (anebo těm, kteří podobně jako já, chtějí zkusit něco trochu jiného).

A málem bych zapomněla! Letos se do kin chystá i stejnojmenný film, který je inspirován právě touto knihou. A já cítím v kostech, že to bude pořádná pecka. 

10 komentářů:

  1. To je fakt kniha napsaná přímo pro mě, nemůžu si pomoct. Mrzí mě, že je kniha vyprodaná na nedostupná, ale aspoň mám zase důvod zavítat do knihovny :) Díky za tip, určitě si ji v nejbližší době chci přečíst! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Oooch, to vyzerá fakt dobre :) Keď už nie knihu tak minimálne fim by som si pozrela :)

    OdpovědětVymazat
  3. Zatím asi nejlepší knižní blog, moc se mi líbí jak píšeš :-)

    OdpovědětVymazat

 
Charrlie loves books Blog Design by Ipietoon