Odvrácená tvář lásky, Colleen Hooverová


---------------------------------------------------------------------

Colleen Hooverová
Odvrácená tvář lásky
Vydalo nakladatelství Yoli v roce 2016
288 stran

-----------------------------------------------------------------------

Colleen Hoover prostě umí. A tečka.

No dobře. Tak bych asi začínat neměla. Pravdou však zůstává, že Colleen je prostě láska na první stránku. Autorka je mistryní svého oboru. Čtete krásně romantickou knížku, rozplýváte se nad sladkými řečmi hlavních hrdinů, culíte se nad sladkými gesty a pak najednou... boom! Colleen odpálí nějakou emotivní bombu a vy sedíte jako malá troska na posteli, křečovitě svíráte okraje knížky, snažíte se nerozbrečet a zároveň se snažíte co nejrychleji dočíst ke konci knížky (která však ne vždy nutně znamená dobrý konec).

Podobně to bylo i tady. Nečekaně.

Knížka začíná přesně tak, jak byste asi (ne)čekali. Mladá Tate se rozhodla nastěhovat k svému bratrovi, aby to měla blíže do školy. Potká mladíka jménem Miles a oba na sobě mohou oči nechat. I když jen na tajňačku. Jenže všechno se zvrhne v momentě, kdy Miles přichází s jedním obyčejným pravidlem: "Neptej se na minulost a nečekej nic do budoucnosti." A Tate na toto pravidlo přistoupí. Protože, co se může zvrhnout? Stejně za chvíli dostuduje školu a půjde bůhvíkam. A že by se do Milese zamilovat? To taky nehrozí. (Ha.Ha. Já jsem se do něj zamilovala hned po první větě, a to jsem ho ani neviděla!) Takže... proč ne.

A tím se taky rozjíždí celý příběh knihy. 

Nemusíte se bát - nečeká vás (další nudný) příběh o lásce, který je jen o cvrlikání hlavních hrdinů. Toho se tady vůbec bát nemusíte. Ba přímo naopak. Společně s milostnou linkou se totiž rozvíjí i Milesova linka. S každou další kapitolou dostanete malý flashback do jeho minulosti a dozvíte se o něm něco víc (ale pořád to nestačí. A vy potřebujete číst dál a dál, a vědět všechno co nejdřív).

Odvrácená tvář lásky je knížka, která splňuje svůj název na jedničku. Na jedné straně tu je všechno to milé a hezké, co prostě k zamilovanosti patří. Na druhé straně je tu všechno to drsné a hrubé, co možná nepatří k zamilovanosti, ale k lásce rozhodně ano. Protože ani tam nejde vždycky všechno tak, jak bychom chtěli a někdy se prostě stane, že vám život háže klacky pod nohy.

Bezprostředně po dočtení knížky jsem byla nadšená, na goodreads hned hodnotila pěti hvězdičkami, tedy plným počtem. Jenže emoce se teď už trochu rozplynuly a já prostě musím srazit na čtyři hvězdičky. Celkový dojem z knihy mi lehce pokazil konec, a pokud to srovnám s ostatními knihy od Hooverové, tak existují i lepší. To ale nic nemění na tom, že je tohle je dobrá knížka, která se bude skvěle hodit k podzimním propršeným dnům. 

5 komentářů:

  1. SOuhlasím, že se jedná o pěknou knihu, sama jsem ji přečetla jedním dechem. Přestože spadá do kategorie pro mladší čtenáře, vůbec mi to nevadilo. Snad brzy vyjde další kniha od autorky. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si nechci fandit, ale už jsem asi taky za cílovou skupinou pro tuto knihu. Ale to vůbec nevadí. Věk je přece pořád jenom číslo a někdy přesně tenhle typ knihy potřebujeme všechny :))

      Vymazat
  2. Mně se naopak tahle knížka moc nelíbila. Tate mi přišla od začátku dost ukňouraná a ani Miles mi nějak nesedl.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je pravda, že Colleen umí i lepší knížky. Ale mě se líbila i přesto. Možná mi prostě jen sedla do noty :))

      Vymazat

 
Charrlie loves books Blog Design by Ipietoon