Přečteno, červenec 2016


PŘEČTENO V ČERVENCI 2016:

• Kvílení - Allen Ginsberg
• Nekonečný příběh - Michael Ende
• Dopisy na konec světa - Ava Dellaira
• Ryba jménem Ian - Bradley Somer
• Faktor Churchill - Boris Johnson
• Ztráty a nálezy - Brooke Davis

Že červenec bude na knížky dobrý, jsem musela tušit už potom, co jsem přečetla Kvílení od Ginsberga. Běžně nemám básnické střevo a vlastně ani nevyhledávám básnické sbírky. Ve skutečnosti jsem přečetla možná Máj - nic víc, nic míň. Přesto jsem Kvílení nemohla nechat v knihovně. A stálo to za to. Jedno odpoledne v posteli, správná hudba v uších, a zatraceně dobrá knížka v ruce. Těžko se to popisuje, tohle je zkrátka jedna z těch knih, která se musí přečíst, které se nedají dobře popsat slovy.

Naopak Nekonečný příběh jsem četla z donucení. Několikrát. Znám ho skoro nazpaměť. A už ho nikdy (nikdy, nikdy, nikdy!) nechci vidět, ani slyšet, ani nic. Knihu jsem letos zpracovávali na tábor, jinak bych ji dobrovolně do ruky nevzala. Zkrátím to - knížka se mi nelíbila a přišla mi neskutečně divná.

Dopisy na konec světa jsou krásná knížka. Líbilo se mi to, četla jsem ji u moře, a to se mi líbilo ještě víc. Líbil se mi nápad, líbilo se mi zpracování. Občas to místy pokulhávalo, nebylo to tolik melancholické a smutné, jak jsem od toho očekávala, a určitě mi to nezlomilo srdce. Ale jako letní jednohubka (na dvě, až tři kousnutí) to bylo prostě skvělé.

I když Ryba jménem Ian byla ještě lepší. Těžko říct, co se mi líbilo vlastně nejvíc, a tak jen zopakuji to, co jsem už psala na goodreads. Mám ráda, když knížka není obyčejná, když má něco, co ji odlišuji od ostatních. V tomhle případě je to úsměvná kresbička rybky na okraji stránek. Rybička, jak napovídá název knihy, postupně padá a padá, až úplně zmizí. A to bylo prostě boží. A ta knížka taky.

S Faktorem Churchill jsem už měla trochu problém. Párkrát jsem knihu málem odložila. A proč? protože autor Churchilla přirovnával k bohům, odpouštěl mu neodpustitelné chyby a celá knížka by se dala ve stručnosti popsat jako "Churchill je nejlepší, a jestli se vám to nelíbí, tak máte smůlu." A pokud chce někdo napsat kvalitní biografii, nemůže ji psát v tomto duchu. Každý člověk má chyby, a Churchill je měl taky. A víc než dost. Nicméně - abych jen nehanila, tak to byla biografie opravdu svěží a originální.

No a poslední kniha letošního července jsou Ztráty a nálezy. O této knize se nebudu dlouho rozepisovat, protože bych na ni ještě ráda napsala alespoň krátkou recenzi. Ale líbilo se mi to, líbilo se mi to moc.

0 komentářů:

Okomentovat

 
Charrlie loves books Blog Design by Ipietoon