Přečteno, červen 2016



PŘEČTENO V ČERVNU 2016

• Royal Wedding - Meg Cabot
• Aristoteles a Dante objevují záhady vesmíru - Benjamin Alire Sáenz
• Jak (ne)být divní na netu - Felicia Day
• Proč jsme se rozešli - Daniel Handler
• Kam jsi odešla - Gayle Forman

Že mám slabost pro Deníky princezniny určitě není žádné velké tajemství (zvlášť po minulém článku). Proto jsem se pustila i do Royal Wedding, zcela ignorujíc fakt, že jde o anglickou knížku. Že to bylo správné rozhodnutí jsem zjistila už po prvních stránkách. I po jedenácté jsem Mie naprosto propadla, zamilovala jsem se do jejích dospěláckých problémů a na tajňačku vzdychala nad Michaelem. 

Za to Aristoteles a Dante  pro mě bylo velkou neznámou. V podstatě šlo o první LGBT knihu, která se mi dostala do rukou a já měla strach, že se mi to nebude líbit. Že to bude příliš umělé, že to nebude pěkné, že to bude plné šikany, a že to všechno skončí špatně. Víc už jsem se zmýlit nemohla. Knize jsem propadla hned po prvních stránkách. Strašně moc jsem jí propadla. Bezmezně jsem se do ní zamilovala. Kdo ještě nečetl, měl by rychle napravit!

Jak (ne)být divní na netu je další z těch knížek, které jsem se dlouho, a naprosto bezdůvodně, vyhýbala. Ani nevím proč - Felicii mám ráda, ale nějak jsem neměla pořádný důvod si přečíst její autobiografii. Další z těch hloupých chyb. Přesně jak se v úvodu zmiňuje - číst tuto knihu, je jako povídat si s kamarádkou, kterou jste dlouho neviděli. Felicia je otevřená, mluví vážně, probírá i nepříjemná témata. Nebylo to dokonalé, ale bylo to dobré.

Proč jsme se rozešli jsem popadla do ruky, hned jak jsem tuto knihu uviděla v knihovně. Dokonce jsem bojovala sama se sebou, abych se nerozběhla - kdyby mě třeba náhodou chtěl někdo předběhnout, že jo. Knížku jsem si vzala k babičce a během jednoho odpoledne ji přečetla na zahradě ve společnosti dobrého jídla a správně vychlazeného vína. Nejlepší rozhodnutí tohoto června.

A že Gayle Forman miluji taky není žádné velké tajemství. A není se čemu divit, že jsem bezmezně propadla i její další knize Kam jsi odešla. Bylo to krásné, chtělo se mi brečet, ale všechno dobře dopadlo. Víc takových knížek, prosím!




3 komentářů:

  1. Stihla jsi toho přečíst vážně hodně :) Ani jednu z knížek jsem ještě nečetla, ale chystám se na ně :) Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  2. Hezké skóre :)
    Princezniny deníky jsem kdysi taky milovala, dokonce mám minimálně osm dílů doma :) Pak už jsem ale nikdy nepokračovala. Škoda, Meg Cabot je super, možná se k ní ještě někdy vrátím :)
    Aristoteles a Dante mě asi neuhranul tolik jako většinu. Tak nějak si o podobných knížkách myslím své. Jako jo, četlo se to dobře, ale při zpětném pohledu mi vadí hodně věcí.
    Jak (ne)být divný na netu mě naopak bavilo moc a moc. Felicia Day je boží a chci, aby všechny autobiografie byly takové, jako tahle :)
    Proč jsme se rozešli je pro mě podobný případ jako Ari s Dantem. Možná, už jsem na tyhle knížky jednoduše moc stará....
    Hezké shrnutí :)

    OdpovědětVymazat
  3. Jak (ne)být divní na netu ma celkom zaujíma, hoci Feliciu (a vôbec youtuberov) nesledujem, možno sa k tomu raz dostanem.:) Proč jsme se rozešli mi napríklad nesadlo vôbec, hoci nápad bol podľa mňa super.:D Ale rozhodne sa zhodneme, že Mia je suuper, tuším mám chuť na re-reading, ktorý by som doplnila prečítaním Royal Wedding.:D

    OdpovědětVymazat

 
Charrlie loves books Blog Design by Ipietoon